Toksyna botulinowa

Toksyna botulinowa jest bezpiecznym produktem leczniczym o wszechstronnym zastosowaniu. Powoduje zahamowanie produkcji acetylocholiny odpowiedzialnej za przenoszenie sygnałów pomiędzy neuronami. W konsekwencji dochodzi do zupełnie bezpiecznego i odwracalnego procesu zaniku siły mięśniowej w płytce ruchu – zakończenia nerwowe nie wysyłają neuroprzekaźnika, natomiast mięśnie przestają się nadmiernie kurczyć. Toksyna botulinowa ogranicza pracę niektórych mięśni i tym samym odmładza wygląd skóry, natomiast nie służy do wypełnienia zmarszczek. Do tego stosowany jest kwas hialuronowy.

Wskazania

• Najczęściej botoks stosuje się w obrębie twarzy, co pozwala nam uzyskać efekt wygładzonych zmarszczek wokół oczu, czoła, twarzy, a także ust.
  • Zastrzyki z toksyny botulinowej pomagają w modelowaniu twarzy oraz zabiegu korekty brwi. Botoks umożliwia uzyskanie nowego świeżego wyglądu.
  • Botoks wykorzystuje się także, kiedy pragniemy uporać się z problemem bruksizmu oraz nadpotliwością różnych części ciała.

• ciąża, karmienie piersi,
  • choroby układu sercowo- naczyniowego,
  • przewlekłe choroby autoimmunologiczne,
  • przyjmowanie leków przeciwbólowych, przeciwgorączkowych,
  • przyjmowanie antybiotyków aminoglikozydowych,
  • zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego,
  • infekcje skórne w miejscu podania

Preparat, który zawiera jad kiełbasiany jest wstrzykiwany w kilka miejsc na twarzy przy użyciu jednorazowej strzykawki zaopatrzonej w bardzo cienką igłę. Podczas wykonywania zabiegu botoksem pacjent powinien znajdować się z w pozycji siedzącej.

W celu utrzymania efektu po zabiegu należy go powtarzać co 3 - 8 miesięcy, nie częściej niż co 3 miesiące. Jest to jeden z typu zabiegów do których pacjenci chętnie wracają, gdyż dają szybkie i długotrwałe efekty.

Zabieg trwa około 5-10 minut w zależności od liczby leczonych miejsc.

Preparat zaczyna działać po ok. 2-3 dniach od wstrzyknięcia, a pełen efekt leczenia może być widoczny do 10-14 dni.