Włosy odgrywają istotną rolę w wyglądzie człowieka i znacząco wpływają na samoocenę. Ich utrata często prowadzi do gorszego samopoczucia i pewności siebie. Z tego powodu jeśli liczba wypadających codziennie włosów przekroczy dopuszczalną normę, należy skonsultować się ze specjalistą, który zaleci podjęcie stosownych kroków.

Jakie mogą być przyczyny wypadania włosów?

Przyczyny wypadania włosów mogą być różne. Do najczęściej występujących zaliczają się:

• zaburzenia gospodarki hormonalnej,
  • stres,
  • nieodpowiednia dieta,
  • niedobór witamin,
  • zaburzenia odżywiania,
  • stosowanie antykoncepcji hormonalnej,
  • menopauza,
  • choroby tarczycy,
  • łojotokowe zapalenie skóry,
  • grzybica skóry głowy,
  • łysienie plackowate,
  • niektóre choroby zakaźne,
  • zażywanie niektórych leków,
  • niewłaściwa pielęgnacja i stylizacja.

Wypadanie włosów może być również związane ze stosowaniem chemioterapii.

W jaki sposób naturalnie zapobiegać wypadaniu włosów?

Aby zapobiegać wypadaniu włosów, należy przede wszystkim zadbać o właściwą dietę, bogatą w składniki mineralne, biotynę, retinol oraz witaminy E i B5. Warto również stosować odpowiednie kosmetyki i preparaty do pielęgnacji – szampony, odżywki, olejki, wcierki i maski – pozbawione konserwantów, barwników i sztucznych zapachów, a za to zawierające takie składniki, jak kolagen, niacyna, keratyna, kofeina i metylosulfonylometan.

Jakie są zabiegi przeciw wypadaniu włosów

Przy wypadaniu włosów poleca się zabiegi tj:

Osocze bogatopłytkowe

Zabieg z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego, czyli preparatu krwiopochodnego zawierającego skoncentrowane płytki krwi zawieszone w niewielkiej ilości osocza, to innowacyjna metoda biostymulacji komórek. Stymuluje produkcję kolagenu oraz namnażanie i dojrzewanie komórek naskórka, aktywuje mikrokrążenie i pobudza syntezę macierzy międzykomórkowej oraz DNA. Zawarty w osoczu czynnik wzrostu sprzyja także porostowi włosów, co sprawia, że metoda ta jest skuteczna w walce z ich wypadaniem.

Fibryna bogatopłytkowa

Fibryna bogatopłytkowa to substancja pozyskiwana na drodze specjalnego procesu z własnej krwi pacjenta. Jest bogata w czynniki wzrostu, która stymuluje procesy regeneracji tkanek i zwiększa przepływ krwi do mieszka włosowego. Dzięki zabiegowi z wykorzystaniem fibryny bogatopłytkowej można skutecznie odnowić aktywność mieszka włosowego, a także wzmocnić już istniejące włosy.

Dermaheal HL

Dermaheal HL to produkt do mezoterapii, który nie tylko zapobiega, ale również redukuje objawy wypadania włosów i łysienia. Wykonanie zabiegu z jego wykorzystaniem pozwala na rewitalizację cebulek włosowych i stymulację krążenia, co wspomaga odrastanie włosów.

Nici PDO

Nici PDO wykonane są z polidioksanonu, czyli syntetycznego włókna, które po pewnym czasie całkowicie rozpuszcza się w tkance. Zabieg z ich wykorzystaniem jest całkowicie bezpieczny i nie wywołuje dolegliwości bólowych. Polega na wprowadzeniu nici PDO w wybrany obszar pod skórą za pomocą bardzo cienkiej igły. Metoda ta jest skutecznie stosowana od wielu lat w celu zapobiegania utracie włosów oraz w terapii łysienia. Nici PDO działają bowiem na wzmocnienie struktur skóry głębszej i poprawiają krążenie krwi w obszarze mieszków włosowych, tym samym sprzyjając ich wzrostowi.

Zabieg CGF to nowoczesna i wyjątkowo bezpieczna metoda z dziedziny medycyny regeneracyjnej. Wykorzystuje ona czynniki wzrostu i pozyskane z krwi pacjenta komórki macierzyste, które mają zdolność do różnicowania się w różne typy komórek oraz do samoodnawiania, przez co mogą być wykorzystywane w celu naprawy i regeneracji uszkodzonych tkanek, w tym skóry głowy i mieszka włosowego.

Karboksyterapia

Karboksyterapia to innowacyjny zabieg polegający na aplikacji dwutlenku węgla do wybranych obszarów skóry. Rozszerza naczynia krwionośne i poprawia krążenie krwi w skórze głowy, zapewniając mieszkom włosowym większy dostęp do składników odżywczych i tlenu, co stymuluje ich aktywność i prowadzi do wzrostu nowych włosów w obszarach dotkniętych łysieniem.

W wypadku dużej utraty włosów najskuteczniejszą metodą przywrócenia ich objętości jest przeszczep. Polega on na pobraniu włosów z miejsca, gdzie rosną one gęsto, czyli najczęściej tyłu głowy, i przeniesienia ich w okolicę dotkniętą łysieniem. Do przeszczepu włosów kwalifikuje się większość pacjentów i pacjentek. Jedynymi przeciwwskazaniami do jego przeprowadzenia są choroby krwiopochodne, łysienie wrodzone oraz niewystarczająca gęstość włosów w okolicy dawczej.